zondag, december 03, 2006

Pepernoten, here I come.

Vanmiddag vieren wij een vervroegde pakjesavond. Nanne's ouders vroegen ons om dat bij hen te doen, en met mijn schoonzus, haar vriend, zijn broers en zijn ouders wordt dat nog een drukke boel. Lyka gaat het vast geweldig vinden, hoe hard wij ook riepen tegen Nanne's ouders dat er vooral echt niets meer gekocht hoefde te worden voor Lyka, omdat wij al zoveel hadden, ik betwijfel of ze dat advies hebben opgevolgd.

Dan rest mij dus enkel de stress om de aanwezige hoeveelheid pepernoten, chocola en marsepein -ik ben zelden zo gek geweest op marsepein sinds ik het mezelf heb verboden te eten- en misschien dan ook een beetje omdat ik de ouders van het vriendje-van totaal niet ken.

Niet dat ik niet voorbereid ben. Een mooie stapel lijstjes en berekeningen vertellen mij precies hoeveel pepernoten ik van mezelf mag eten en ik heb bij zowel Nanne als zijn ouders zorgvuldig informatie ingewonnen over het hoe en wat van schoonzus haar schoonouders. Dat Nanne meldde dat ze 'enigszins raar' zijn, hielp niet echt, dat moet ik er wel bij vertellen.
Tenslotte heb ik me wat ingelezen, heb een uurtje achter de pc doorgebracht met het Nederlands rijmwoordenboek -dichten in het Nederlands en dichten in het Engels (wat ik bovendien nooit op rijm doe ook) blijkt iets van een heel andere orde te zijn- voor het benodigde gedicht bij het cadeau voor degene die op mijn lootje stond. Mijn nagels zijn gelakt, het fototoestel is opgeladen en zit in de tas.

Feitelijk kan er dus niets misgaan vanmiddag.
Dat ik dat even onthoud.

1 opmerking:

Anoniem zei

veel plezier