zaterdag, december 16, 2006

Toekomst in een notedop.

Niet dat ik en vriendje Nanne al toe zijn aan kinderen, maar omdat ik als grieperige nu eenmaal niets anders te doen had op een koude winterochtend en met in gedachten een gesprek met schoonmama -dat overigens veel meer over stoppen met roken dan over kinderen ging, maar dat terzijde- vond ik mijzelf met een blaadje met twee mooie rijtjes namen op de bank. Namen die wel geschikt moeten zijn voor een potentieël tweetalige Nederlands-Engelse opvoeding, makkelijk afkortbaar en bovenal niet te gewoon of al te ongewoon -je wilt immers niet dat je kind haar naam overal moet spellen-.

Dan krijgt men dit:






V
Merlijn/Merlynn
Aranka
Arani
Franka
Maran/Mara
Lesley
Wylie
Quinn
Meran/Merran
Trillian
Jaydi
Oud lijstje
Lindi
Floortje
Ciska
Arana
Kytari
Sycrini
Gillian
Sycari


M
Merlijn/Merlin
Fenno
Sylvian
Storm
Quinn
Merral
Maikel
Tiko
Keiran/Kyran
Oud lijstje
Cisko
Arano
Kyaran
Tarian
Taran
Sterre




Ergens heb ik zo het gevoel dat Nanne mijn ideeën over 'niet te gewoon en niet te ongewoon' niet helemaal delen zal...

(Het mag overigens duidelijk zijn dat het bouwen van tabellen (nog) niet tot mijn vele talenten behoort...)

1 opmerking:

Anoniem zei

leuk leuk leuk