woensdag, mei 02, 2007

Organisatietalent.

Mijn spelletjescommissie had het idee om een toernooitje te organiseren.
Er bestaat een kaartspel, >Magic genaamd, waarin je een tovenaar met allerlei nare kwaliteiten speelt. Het spel is nogal populair geworden in de laatste vijftien jaar en dus dachten wij ook maar eens een wedstrijdje te organiseren.

Ik speel het spelletje zelf ook. Niet op hoog nivo, meer dan met mijn vrienden spelen heb ik nooit gedaan. Ik heb een luttele vijftienhonderd kaarten bij elkaar gespaard, een hoeveelheid die in de wereld van die-hard Magic spelers nauwelijks een stapeltje is. Dus was mij de eer te beurt gevallen om maar eens even de puntjes op de i te zetten voor dat toernooi. Dat kon nooit zo moeilijk zijn, lijstje maken, regels opzoeken, eitje.

Een gesprek met een die-hard en acht websites later bleek dat toch iets ingewikkelder te liggen. Zomaar een schema bouwen ging al niet, want dan zou je spelers hebben die al meteen afvallen en dan is de lol van een toernooi voor de simpele zielen (zoals ik) er gauw vanaf. Dus moest er zorgvuldig gezocht worden wat we dan wél gaan doen. En met welke kaarten we de spelers eigenlijk laten spelen.

Nu kan ik best wat organiseren.
Regelen, delegeren, afspraken maken, posters klussen en praten met de andere vereniging die ook wat vervente Magic'ers in zijn ranken heeft om mee te doen.
Dat is iets wat je best aan mij kan overlaten.
Zeer waarschijnlijk ga ik het nog op tijd afkrijgen ook.

Maar o wat ben ik bang dat er op de dag zelf niemand komt opdagen...

Geen opmerkingen: