vrijdag, januari 20, 2006

Weer online.

3... 7... 8... Nee. Da's 9... 3... 2...

'Te hoog. Probeer het opnieuw.'

Ok. 3.. 7.. 9.. 3.. 2..

'Te hoog. Controleer en klik verzenden.'

Eneco vroeg mij middels een mooi briefkaartje of ik de meterstanden wilde opschrijven. Dus diepte ik de meterkastsleutel op en trotseerde niesbuien en spinnenwebben om in de diepe donkerten van de kast wat metertjes af te lezen en ze vervolgens over te typen op hun website.
Ik had echter meer verbruikt dan zij voor me hadden ingepland, zo bleek. Hoeveel meer, en waaraan meer, dat is me totaal onduidelijk. Naast de mededeling 'te hoog' zat een mooi rood vraagtekentje, en daar kwam de kennis vandaan dat ik schijnbaar meer blijk te hebben verbruikt dan gepland voor dit jaar.

Waaraan? Schoot er door mijn hoofd. Wat heb ik gedaan, wat heb ik fout gedaan? Er was vaag iets achterin mijn brein met stijgende energieprijzen en maandenlang afbetalen aan hoge jaarrekeningen en ik besloot tot harde maatregelen. Geen sfeerverlichting meer aan, alle kerstlampjes uit. Geen tv en computer tegelijk meer. Feitelijk maar helemaal geen computer meer, dat stroom etende downloadende bakbeest staat de hele dag aan, dat kon echt niet. Uituituit. Mail bekijken en log bijwerken misschien, dat kon nog wel.

Sinds dinsdag staat alles hier uit. Geen mail, geen log. Aanzetten betekend aanlaten, want aan zijn betekent potentiële dagbesteding en dan is uitzetten een mogelijk probleemgeval.
Vandaag ben ik het zat. Al vier jaar staat mijn computer de hele dag aan. En al vier jaar gebruik in evenveel stroom als de jaren daarvoor. Waarschijnlijk heb ik iets anders fout gedaan om de hartverzakking te krijgen die ik ga krijgen als de afrekening komt. Maar nu is die er nog niet, dus nu ga ik niet stressen.

Het logje is al af, nu nog drie dagen mail wegwerken. Ik Ben Weer Terug!

1 opmerking:

Anoniem zei

je weet dat ik t voor je kan nakijken he...

The Body