woensdag, maart 05, 2008

Update.

Wij zijn verhuisd.
Wij hebben wat dozen uitgepakt.
Wij hebben nog veertig dichte dozen in de slaapkamer staan.
Wij hadden internet aangevraagd.
Orange dacht daar heel anders over en gaf het ons niet.
Wij hebben een mega telfoonrekening, daar dat bellen bij het internet in een pakket zit.
We kregen eindelijk wel internet, maar hebben geen kabel en moeten daarom midden in de kamer met de laptop zitten.
We hebben wel telefoon, maar nog het netnummer van de oude stad.
We hebben al wel een kapstok, maar nog geen shampoo in de douche.
We hebben zeven ongebruikte gaten achter die kapstok, omdat de muur de boormachine niet mocht.
We hebben mooie zwarte nepleren eetkamerstoelen.
We hebben een klein katertje van zes maanden oud.

< intermezzo >

Dat katertje dus he, Rhesi, die overactieve bol met wol en nagels, die maakt er een gewoonte van om rondjes door de kamer te rennen, ineens in een stoel te vliegen, daar even te blijven hangen, en dan weer verder dor de kamer te vliegen.
In plaats van te bedenken dat ik eigenlijk geen peperdure nepleren stoelen had moeten kopen is mijn oplossing: het kattenluik.
Na bijna twee weken binnenblijven wordt het tijd dat mijn poezels maar eens wennen aan naar buiten gaan. En dan mooi daar hun energie gaan botvieren. En hun nagels.
Mijn kleine onbevangen ondeugd Rhesi, waarvan ik verwachtte dat hij al na vijf minuten de weg naar de andere kant van de stad zou hebben gevonden en die we daarom als enige een chip in zijn vel joegen, was al na tien minuutjes terug, probeerde het luikje daarna nog een keertje en nestelde zich vervolgens naast mij en mijn laptop op de bank. Mijn volwassen rode kater Thyrin liep meteen om het huis heen naar de voorkant. Niets geen voorzichtig en uitvinden en langzaam of kleine stapjes. Hij kwam vrolijk met Rhesi terug en is vervolgens elk kwarier opnieuw naar buiten geweest. 'Tuin' is duidelijk zijn nieuwste speeltje.

< / intermezzo >

We hebben eindelijk licht in de slaapkamers, wat helemaal niet laat is omdat we er al twee weken wonen.
We hebben een onwijs gave douche -waterdruk! combiketels rulezz!-, en een erg nat vloermatje.
We kochten dertig haakjes om het douchegordijn te verlagen en hebben nu een iets minder nat vloerkleedje.
We hebben een tuin.
We hebben een tuin met onkruid, veel veel onkruid.
Ik heb een schoonvader met een aannemersbedrijf. (en een graafmachine)
We hebben veel dozen afval.
We hebben een milieupark, waar we al veelvuldig langs zijn geweest om onze zooi te dumpen.
We hebben een mooie grijze bak, maar die mag maar een keer in de twee weken buiten.
We hebben ook een mooie groene, maar daar doen we lekker nog niets mee. (lui zijn mag, we zijn nog druk)
We krijgen een nieuwe vaatwasser, die vriendin S. komt brengen nadat ze onze oude dozen heeft weggehaadl omdat ze zelf gaat verhuizen.
We hebben een veel te kleine keuken, waar die vaatwasser niet inpast.
We hebben we een berging, dus daar staat ie nu in.
Al met al hebben we een best heel gaaf huis.

Zo.
Bent u nu een beetje bij?

Mooi.
Als ik zelf bij ben laat ik het weten...

1 opmerking:

Anoniem zei

te lang