maandag, mei 22, 2006

Digitalisatie.

Internet is in. Chatten is in. Emailen of opbellen naar de fabrikant van het apparaat wat kuren vertoond is verleden tijd. Tegenwoordig chat je met de helpdesk.

Ik heb al een paar dagen een onwillige printer. Verblijdt als hij zou moeten zijn met twee gloednieuwe inktpatronen geeft hij in plaats daarvan nare foutmeldingen. En doet verder niets. Nu ja, piepen. Nu is mijn printer behalve printer ook nog scanner, fax en kopieerapparaat, iets wat ik de laatste week toch vrij hard nodig had. Dus was ik allerminst blij met deze ziekte en wijdde vele uren aan een poging tot oplossen.

Na verspreid over drie dagen geinstalleerd en gedeinstalleerd, schoongemaakt, verwijderd en teruggestopt te hebben had ik nog steeds geen werkende printer. En besloot ik toch maar eens op de website van de fabrikant te kijken. Alwaar ik werd doorverbonden met de helpdesk in een interactieve chatsessie. Chatten met een bedrijf is raar. Vreemd. Gek. Ik heb steeds de neiging om msntaal te gebruiken, waarvan ik eigenlijk vind dat het niet thuishoort in de conversatie tussen mij en de leverancier.

En de printer doet het nog steeds niet...

Geen opmerkingen: