dinsdag, mei 16, 2006

Je bent jong en je wilt wat.

Het opfleuren van je huis is natuurlijk een positieve ontwikkeling. In het kader daarvan had ik potgrond en wat echte bloempotten aangeschaft, niet dat plastic waar mijn plantjes de laatste jaren steeds in zaten. Vol goede moed toog ik aan het werk en vulde maar meteen even twee balkon bakken met zaden voor bieslook en peterselie. Er bleek in het ophangsysteem maar haken voor één bak te zitten, maar die ander kon wel gewoon staan op het balkon. En de zaadjes van de lavendel konden wel kiemen in de keuken.

Dat laatste bleek een enorm slecht plan. Ik had dus twee potten met enkel aarde (en zaadjes) in de keuken, en twee op het balkon, waarvan maar één hangend aan de reling. En ik heb een rode kater van net twee jaar oud en een open slaapkamerraam.

...

Moet ik het nog verder vertellen?
Inderdaad vond Thyrin, die de andere potplanten verder braaf met rust liet, (want daar had ik, in weerwil van wat onvermijdelijk leek met die mooie nieuwe potgrond, wel een anti poezenpootjes rubbertje op geknutseld) dat twee potten met enkel grond, waarvan een zelfs met heel veel grond en nog laag op het balkon staand ook, blijbaar enkel voor hem geplaatst waren. En stond ik vanochtend in de haast om op mijn werk te komen omdat ik persé mijn audioboek wilde afluisteren in een huis vol aarde. En keek me aan met van die vrolijke ik-ben-wakker-jij-bent-lief-mag-ik-eten-en-knuffel ogen.

Uit protest heb ik niet geveegd of gestofzuigd, de hele dag lang niet. (nu was ik ook niet thuis, maar dat terzijde) Iets zegt me dat hij die straf niet helemaal begrepen zal hebben...

Geen opmerkingen: