vrijdag, augustus 04, 2006

Metereologisch.

We zijn zo goed als weg. Ik heb de stress omtrent het inpakken overleefd, ben niet boos geworden toen de koelelementen onvindbaar bleken en heb de sleutels bij de kattenetengeefster achtergelaten. Alleen de route moest nog worden uitgeprint. En als we dan toch achter de pc zaten kon ik meteen wel even kijken wat voor weer het gaat worden daar.

Dat er een hoop regen zou zijn verbaasde me niets. Wat me wel verbaasde is dat het zo koud was. Veertien graden is zelfs voor berggebied wel erg koud in augustus. Vriendje meldde dat het bij hem bewolkt was op maandag. Waar zat hij dan? Via de website van de camping was er nog wel een Duitse weerpagina. Ja, Duits. Kom op nou. Engels is veel beter. Maar toch maar even kijken.

Op de Duitse site is het vijf tot zeven graden warmer dan op de Amerikaanse. Het regent er wel een dagje extra, maar dat zou ook kunnen liggen aan mijn gebrekkige kennis van weerjargon in het Duits.

Ach, ook in de regen kan je een fijne vakantie hebben. Zometeen gaat de computer uit. Voor het eerst sinds de vakantie van vorig jaar een hele week uit. Gaat u me een beetje missen?

1 opmerking:

Anoniem zei

Jou duitse weer-jargon slecht? Daar staan toch van die "mooie" regenplaatjes bij?
Ik zal jou denk ik niet missen, aangezien ik daar ook in de buurt zit... i think ;)