woensdag, augustus 02, 2006

Stil hier.

Over twee dagen ga ik op vakantie.
Voor die vakantie moesten auto's geregeld, die nieuwe banden moesten en uitgezogen wilde worden. Er moesten maten van tenten doorgegeven, gereserveerd bij campings en brieven verstuurd in drie talen. Er moesten lijstjes gemaakt en plannen opgesteld. En er moest worden ingepakt.

Dus waarom, waarom toch, zei ik 'Ja' toen een medelid van de vereniging belde met de vraag of ik banieren wilde naaien? De banieren in kwestie zijn zeven, zeven en vijftien meter lang. Gewenste naaiactiviteit: zomen aan de zijkant en stabiele grote ruimtes voor houten stokken aan boven en achterkant.

De draad mag mij niet. De naaimachine mag mij ook niet. Als drukke vereniging die voor de zomer dicht is een flink verbouwd wordt hebben wij in het hele gebouw geen enkele vindbare rolmaat en bovendien ben ik weggestopt in het uiterste hoekje van de zolder, met constante herrie van de ventilatie en geen goede radiostations.

Ik ben dringendaan vakantie toe.

Geen opmerkingen: