woensdag, februari 22, 2006

Ruzie met de stad.

Ooit kreeg ik van een vriendin een oude playstation en een hele lading spelletjes. Lyka was er ontzetend blij mee, daar de meeste van de spelletjes uit Disney figuurtjes bestaan. Maar er werd ingebroken en men nam ook de playstation mee. Gelukkig was de verzekering royaal en kreeg ik honderd euro om een nieuwe playstation te kopen. Ik vond er op marktplaats eentje voor dertig euro en we konden weer vrolijk doorcomputeren. Stiekem ben ik van de SuperNintendo generatie en verslingert aan Mario, maar bij gebrek aan verkrijgbaarheid is een playstation ook wel goed. Spelletjes hoor je niet op de PC te spelen, met toetsjes, die speel je op de grond voor de tv, met een joypad.

Vorige week ontdekte is opnieuw marktplaats en de tweedehands computerspelletjes voor heel schapelijke prijzen. Zo had ik gisteren een afspraak om in Den Haag een zestal cd's op te komen halen. Het adres was in de buurt van een ziekenhuis en een blik op de routeplanner vertelde mij dat mijn vroegere therapie er bijna naast zat, dus dat konden we zonder moeite vinden.

Het ging al mis bij de snelweg. Als men bij Rijswijk de A4 oprijdt dan is de afrit Den Haag Zuid naar het zuiden, en ik zat op de weg naar Den Haag. Maar dat hoefde geen enkel probleem te zijn, ik kon er gewoon bij Centrum af en dan kwam ik er ook nog wel. Feitelijk was het misschien wel handiger om er een afslag eerder af te gaan, om dan meer naar het zuiden te zitten. Het idee was zo mooi.
Ergens bij de tramtunnel was de straat dicht. Ik reed om. En om en om. Toen ik eindelijk na twintig minuten een straat had gevonden die ik herkende (nadat ik om onverklaarbare redenen ineens langs een bordje 'Scheveningen Bad' was gereden) was ook daar na twee afslagen de straat afgesloten. Door de woonwijk dan maar. En nog een woonwijk. Veertig minuten onderweg besloot ik het toch maar te vragen en toen was ik er, natuurlijk, vlakbij. Ik had vijftig minuten gedaan over een afstand die normaal in een kwartiertje te rijden is.

Zelden deed ik zoveel moeite om geld uit te geven. Als ik ooit weer een afslag mis ga ik keren. Al is het midden op de snelweg.

Geen opmerkingen: