maandag, oktober 30, 2006

Even emailen dus.

We waren helemaal niet van plan om te gaan. Waren met Nanne's huisgenoot en diens vriendin gaan poolen in de stad en besloten na het derde door mij verloren potje 9-ball even bij de vereniging te kijken. Misschien wat bekenden te zien, wat te dansen, zaterdagavondgevoel, dat soort dingen. Zomaar ineens struinden we de verjaardag van vier dertigers binnen. Twee van hen kende ik wel dus bleven we even. Er was een dansvloer, muziek en eigenlijk veel leukere mensen dan dat er daar beneden waren, op de zaterdagdisco waar we eigenlijk even voor gekomen waren. Maar laat gingen we het vooral niet maken, dat niet.

Om half twee zijn we nog even naar beneden geweest. Op de disco was het vol, druk en benauwd en de muziek was waardeloos. Op naar de verjaardag dan maar weer. Om half drie gingen we toch echt bijna naar huis en begon Nanne al wat houteriger te dansen. De drank was gratis en ik zou als eeuwige alcoholvrije bob toch rijden. Om half vier waren we eindelijk thuis. Met een halve fotokaart vol foto's van feestende vrienden die die vast op een nuchtere maandag niet nog een keer willen zien, zere voeten en piepende oren.

Leuke zaterdagen moeten geen gewoonte worden hoor, ik zou eens van mijn zelf-kwellende levensvisie af moeten stappen... :)

Geen opmerkingen: