woensdag, maart 28, 2007

Knuffelzacht.

Ooit was er een actie bij de Bijenkorf.
Wat men er precies voor moest doen was onduidelijk, daar was ik waarschijnlijk toch iets te jong voor, maar het resultaat was dat mijn ouders hun huis verfraaiden met de Bob beer. Bob was een Bijenkorf beer, heel zacht en fluffy en met verschillende sets kleren, één voor gewone dagen en eentje voor de feestdagen, zijn nette pak zogezegd.

Bob had een vrouwtje, Sabine. Die hadden mijn ouders ook aangeschaft en kreeg ik in mijn schoot geworpen toen ik op het een of andere internaat verbleef in de jaren negentig. Haar oospronkelijke kleren werden al gauw vervangen door een schoonmoeder die goed was met naaien en voor de beer gothic jurkjes en spijkerpakjes naaide, want zeg nou zelf, een beetje post-puber wil geen gruwelijk, ooit wit geweest -want teveel gerookt- kanten jurkje. En zo zat ze jaren mooi te wezen op een stoel in de huiskamer.

Inmiddels was ik verhuisd en verhuisd en had ik in de woonkamer enkel nog een grote pluchen panter en het broertje wat ik ooit voor Sabine had aangeschaft om het spijkerpak te kunnen dragen. Bine was inmiddels verhuisd naar de slaapkamer waar ze dienst doet als kussen en stootrand, daar ik mezelf graag inbouw in een huis van dekbed, kussen en knuffelbeesten als ik slapen ga.
Op een dag probeerde ik Nanne uit te leggen hoe Bob eruit zag maar faalde daar schromelijk in. Iets verbaal visualiseren is blijkbaar niet zo mijn sterkste kant en dus googlede ik op de beren in de hoop plaatjes van ze te kunnen vinden.

Ik vond een hele familie.
Bob, Sabine, twee neefjes of nichtjes en hun broer/oom/achterneef de piloot.
Tegen enige vergoeding konden wij het hele berengezin in huis hebben, met nette kleertjes en al!
Twee in bed, en vier in de woonkamer.
Niet dat er plek is in de woonkamer, want op de stoel waar mijn Bine vroeger op zat is maar plaats voor twee beren, maar daar is vast een mouw aan te passen.

Een beetje kind zijn is heerlijk hoor, zo af en toe :)

Dat ik dusdanig veel kind word dat ik stuiterend door het huis huppel en onderwijl Nanne knuffel met uitroepen als 'Ty mag beren!' is misschien iets wat ik hier niet moet vermelden...

Geen opmerkingen: