maandag, juli 02, 2007

Cool.

Ijsland, lieverd, zou dat niet wat zijn?
- Huh? Wat? Als wat?
Huwelijksreis schat. We hadden al Ierland, maar Ijsland lijkt me ook wel wat.


Niet dat we al een trouwdatum hebben hoor, of één van ons de ander al gevraagd heeft, stel je voor, we moeten niet te hard van stapel lopen. Wat we wel doen is Top Gear kijken op zondagavonden. En die gingen naar Ijsland, iets met cabrio's doen.
En Ijsland lijkt me dus wel wat, voor een weekje huwelijksreis. Eigenlijk wilde ik naar Nieuw Zeeland, maar sinds ik erachter ben wat reizen naar Nieuw Zeeland kost ben ik vast besloten om exotische, bizarre, romantische plekjes dichter bij huis te zoeken.

Ik was in de bibliotheek en nam er een boekje over mee.
Mijn paardje is een Ijslander, en er waren ook vast websites over het rijden van Ijslanders op Ijsland. Niemand kan ooit zeggen dat ik mijn impulsieve ideeën niet zorgvuldig onderzoek. Na pakweg een uurtje had ik alles over het land gelezen wat er te lezen valt, zo groot is het immers niet. Nog even achterin het boek het A-B-C: banken, winkels, ziekenhuizen.. En, de gemiddelde weersverwachting in augustus in Reykjavik.

Veertien komma twee graden. In de zomer.
Let wel, dat is gemiddeld, tien is heel gewoon en in andere delen van het land iets daaronder ook erg normaal.

Het Ijs in Ijsland was me duidelijk even ontgaan...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

laten we hopen dat de temperatuur van jullie relatie iets hoger uitvalt!!!

Anoniem zei

mijn geachte collega gaat naar ijsland.
hij reist altijd.