woensdag, maart 29, 2006

Onthand en ontroostbaar.

Bij ons op de vereniging hebben we een ledenhok. Het is een beetje een soort rommelhok, voor posters, flyers, postvakjes, gevonden kleding en de kapstokken en natuurlijk alleen toegankelijk voor leden. Meestal kun je er relatief veilig je jas ophangen, mits er geen persoonlijke spullen in je jas zitten. Ook regebroeken, sjaals en helmen kun je er goed kwijt.

Nu heb ik sinds een jaar of tien een plo sjaal, ook wel arafat sjaal of theedoek genoemd. Hij is heerlijk groot en warm en omdat hij al zo oud is heerlijk zacht geworden. Ooit in een spijbeluurtje bij de plaatselijke dump gekocht en sindsdien van september tot mei mijn trouwe metgezel. En vanavond is mijn trouwe sjaal gestolen. Ontvreemd uit een omgeving die ik altijd als sjaalvriendelijk heb gezien. Wie steelt er nu een sjaal? vraag ik mij af. Voor mij heeft hij bovendien veel meer emotionele waarde dan voor de huidige drager, voor wie hij ongetwijfeld enkel een stuk warmte voor een avond zal zijn.

Diep van binnen vraag ik me af waarover ik meer verontrust ben: Dat mijn geliefde sjaal is meegenomen door een lid, of dat ik zo van mijn stuk ben gebracht door het ontbreken van ogenschijnlijk slechts een stuk katoen...

1 opmerking:

Anoniem zei

ja,
ik kan er ook niet tegen als er iets "van mij" weg en of gejat is.
dat toch een beetje je eigen (identiteit) dingen.
misschien heeft iemand die sjaal per ongeluk meegenomen.
Ik kan niet replayen en nog even jouw stukje doorlezen?? je stukjes zijn meestel zo lang dat ik die niet meteen onthouden kan.

succes met het terugkrijgen van je sjaal.
Hang anders eventueel maar briefjes op.Heb ik ook ooit gedaan en het heeft geholpen! toen had iemand mijn gamma tasje meegenomen (met brood en kaas) en dat heb ik geheel conpleet na ruim 3 weken teruggekregen!!
dus er is nog hoop!!!!!!!!1