dinsdag, juni 20, 2006

My girl, my girl.

Lyka moest proefzwemmen vandaag. Ik had er nog nooit eerder van gehoord, maar dan ga je zwemmen zoals bij je diploma, met kleren en al, en als dat goed gaat mag je afzwemmen.

Zwemmen is een beetje een heet hangijzer bij Lyka, ze heeft in de meivakantie al extra lessen gehad maar blijft een beetje het schoolvoorbeeld van begaafde kinderen die op mototrisch gebied wat achterlopen. Niet dat ze niet zwemmen kan, dat zeker niet, maar ze zwemt vooral niet zoals de zwemjuf dat graag zien zou.

Vanochtend had ik haar aan de telefoon, en vonden we dat ze alle succeswensen maar mee moest nemen en vooral haar best moest doen. Vanmiddag bleek dat, vooral door een gebrek aan oefenen in zwemmen met kleren aan, het watertrappelen vooral erg moeilijk bleek. En dus mag ze niet afzwemmen.

Zelden had ik zoveel last van plaatsvervangend schaamte en faalgevoel, toen ik een zeer timide meisje telefonische knuffels gaf...

1 opmerking:

Cursief Huigje zei

Per toeval op je blog terecht gekomen én toch wel blijven hangen:))Vlot leuk geschreven.Dus ik kom nog terug!