donderdag, juni 15, 2006

Vreemdsoortige spiegel.

Ik was bijna klaar met mijn werk in de vereniging en stond even te praten met onze kok, de enige betaalde kracht, toen de bezorger van de groente van die dag arriveerde. En vervolgens voltrok zich de vreemdste conversatie die ik in tijden bijwoonde:

Bezorger: 'Mooi personeel heb je, W.'
Kok W.: 'Dit is de mooiste vrouw van Nederland.'
Ik: 'Nou...'
Kok W.: 'Was je liever de mooiste vrouw van de wereld geweest? Dat weet ik niet hoor, de wereld is groot.'
Ik: 'Nederland is ook groot hoor...'
Kok W.: 'Dat zeg ik dus, een van de mooiste vrouwen van Nederland.'


Aan de ene kant was ik gevleid, bijna tot blozen toe. Aan de andere kant dacht ik: 'Zien ze het dan niet? Ik ben toch dík?'
Misschien moet mijn lichaamsvisie maar eens worden bijgeschaaft...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste tylani,
koop een geestelijke spiegel die niet vervormd!!!
g.

Anoniem zei

Niet om 't een of 't ander, maar zelfs al zou je dik zijn, betekent dat dan dat je *dus* niet mooi zou zijn?
Lekker dan, voor alle dikke vrouwen in Nederland en de hele wereld..