zaterdag, juni 17, 2006

Piepende herinnering.

Het is niet dat ik chaotisch ben, ik ben meer vergeetachtig. Als het niet op kaldender, hand of telefoon staat geschreven is het bijna een vrijbrief om vergeten te worden. Zelfs mijn telefoontjes naar Lyka en het verschonen van de kattebak staan in mijn agenda, omdat ik het anders vergeet. Maar sommige dingen kunnen niet in je agenda. Wanneer je olie moet bijvullen in je auto bijvoorbeeld.

Meestal ben ik daar echter nog wel op tijd bij. Een keer in de zoveel tijd sta ik stil bij een willekeurig benzinestation en bekijk ik oliepeil en bandenspanning. Niet om de vereiste twee weken, maar dat doet dan ook niemand naar het schijnt. Maar de laatste tijd was ook dat me nog al ontschoten. En zo reed ik, jawel, naar huis met Lyka en hoorde een vreemd gepiep. Dat gepiep bleek vergezeld te gaan van een knipperend rood lampje om mijn dashboard. O oh...

Het bleek allemaal mee te vallen, ik kocht bij het benzinestation een liter schreeuwend dure olie (want geen kruidvat in de buurt met goedkopere) en het peil kwam weer braaf binnen de streepjes uit. Wat hebben we nu geleerd? Vaker olie kopen. Nee, vaker olie controleren. Op de agenda zetten dus maar. Derde zaterdag van de maand: oliepeil en bandenspanning (als we toch bezig zijn). Ik ben helemaal niet vergeetachtig...

Geen opmerkingen: