maandag, juni 19, 2006

Vroege ochtend.

Het is kwart over vier. Ik ben wakker, kijk naar de wekker, zet de cd weer opnieuw aan en draai me nog eens om. Het is kwart voor vijf. Ik ben nog steeds wakker, kijk naar wekker en heb al een hand gereed om de cd opnieuw aan te zetten en me weer om te draaien als het licht aangaat. Twee tellen later gaat de wekker af. Oja. Nieuw werk. Heel vroeg nieuw werk. Ik draai me om, probeer mijn ogen te sluiten voor de lamp die ik om mezelf uit bed te irriteren op de tijdklok heb gezet en hou het vol tot de tweede wekker in de woonkamer afgaat.

In het kader van de komende vakantie had ik besloten om naast het nieuwe vrijwilligerswerk ook vier dagen in de week verenigingwerk te doen. Om wat geld te sparen voor een aanhangwagen. Verenigingwerk van half zes tot half negen 's ochtends wel te verstaan.

Het schemert buiten. Best mooi eigenlijk, zo'n grijze morgen. Straks zie ik op de brommer de zon opkomen. En eigenlijk ben ik al best wakker nu. Wacht maar, hoor ik een stukje van mijn geest zeggen. Wacht maar, tot het middag wordt.

Geen opmerkingen: