dinsdag, november 20, 2007

Koppig maakt ziek.

Die sticker op dat doosje met pilletjes-tegen-de-hoest zei duidelijk dat ik ze met de maaltijd moest innemen.

Maar ik moest zonodig eigenwijs wezen, zoals ik dat altijd ben. Ik had nog nooit een instructie tot de letter opgevolgd en dit zou zeker niet de eerste keer wezen. Bovendien, ik had drie uur daarvoor sinaasappelsap gehad, en dat viel vast wel onder de noemer 'ontbijt'. Daarbij was ik toch echt niet van plan om meer voedsel tot mij te nemen dan strikt noodzakelijk. Ze hebben maar rekening te houden met anorecten hoor bij die medicijn fabrikant.

Een halfuurtje na de pil begon ik draaierig te worden.
Tien minuutjes later kroop de misselijkheid omhoog vanuit mijn bekken.
Weer wat later belde ik vermoeid de assistente van de huisarts, met de vraag wat de te volgen koers was als je de eerste pil van je kuur er meteen weer uitgebraakt had.
Het bleek ook in de bijsluiter -die ik, geheel in mijn eigen eigenwijze stijl, nooit lees- te staan:
Klachten van het maag/darm kanaal (misselijkheid, braken) kunnen voorkomen worden door het middel tijdens het eten in te nemen

Zou een halve rijstwafel ook gelden als maaltijd?

Noot: Om zeker te zijn van de juiste werking heb ik mij in de vereniging bediend van dinsdag patat, dan kan geen pil zeuren over een gebrek aan bodemlaag.

Geen opmerkingen: